Bazı görevleri yerine getirenler üniformalarını giymek zorundadırlar. Mesela silahlı kuvvetler mensubu askerler, polisler, zabıtalar bunlardan bazılarıdır.
Peki, üniforma giyenlerin, kıyafet yönetmeliği var mıdır? Elbette devletin tayin ettiği, uygun gördüğü kıyafetlerle görev yapmaları zorunludur.
Bizi bu yazıya yönlendiren husus şudur efendim; başta polisimiz ve zabıtamız olmak üzere üniforma giyenlerde şapkasızlık çok fazla. Şapkalar belde takılı. Oysa şapkaların başlarında olması gerekmez mi?
İçişleri Bakanlığı’nın, Bakan imzası ile yayınladığı yönergeyi okuyalım:
“Görev binası ve müştemilatı ile kampüsü/bahçesi dışında şapka/kep/bere mutlak suretle giyilecektir. Her türlü sakal ve bıyık bırakılmayacaktır. Saçlar kep giyildiğinde dışarı taşmayacak uzunlukta, favoriler kulak deliği hizasında ve yere paralel olacaktır.”
Bu yönergeye uyuluyor mu? Polis, asker, zabıta, güvenlik görevlisi, bekçi… Bu arkadaşların üniforma giymeleri halinde şapka takmaları da zorunludur. Takmıyorlar...
Şapka, uzaktan kim olduklarını görmek, suç eğiliminde olanları caydırma adına zorunlu kılınmış, uymuyorlar. Bunun nedeni; kadın olsun erkek olsun saçların bozulmaması. Saçlarına düşkün arkadaşlar o halde, takmayacaksanız o mesleği seçmeyecek, o mesleği yapmayacaksınız. Belde takılı şapka, kep vs sizi güzel göstermez, gösterse de caydırıcı olmaz, Bakan’ı da takmıyorsunuz izlenimi doğar.
Şapka, kep takmak zorunda olanları mutlaka amirleri denetlemeli, gerekirse meslekten uzaklaştırmalıdır. Elbette memurları gibi şapka, kep takmayan amirler bunu yapamaz. Önce kendileri takmalıdır.
Bu yazıyı okuyan belediye başkanlarımız, polis ve silahlı kuvvetler komutanlarımız, bizzat gözlemleyip kendiniz görün.
Disiplinsizlik şapkadan başlar, düşük bel pantolon, göbekle devam eder, oysa üniforma, temsil edilen kurumu simgeler. Gösterilen saygı içindekine değil o üniformanın aslınadır.
Çarşıda, pazarda gerek zabıtalar olsun gerekse de polisler, uzaktan bakınca hanımefendilere, çocuklara güvence oluşturmaktadır. Ama bakın park halinde bazı araçların önünde polis şapkasını görürsünüz. Şapkayı bırakmış ki ya hırsızlar girmesin ya da çekici çekmesin diye. Nereye gittiyse gitsin ama şapka uygun yere takılsın.
Devletin resmi memurları kendilerini değil doğrudan devleti, devletin kurumlarını temsil ettiklerini düşünecek, unutmayacak ve ona uygun davranacaktır. Şapkanın yeri başınızdır, doğru yere takmalısınız.














